Julies rejse: Fra smerter og nåleangst til frihed i kroppen

En klienthistorie fra Styrke og Ro – Klinik for krop og sind

Det rører mig dybt, når en klient deler sin oplevelse – som Julie for nylig gjorde i en video, hun lagde op. Ikke bare fordi hendes forløb har været særligt, men fordi hendes historie kan give håb til andre, der måske står et lignende sted.

Julie havde i 10 måneder levet med daglige smerter i sine håndled. Det betød blandt andet, at hun ikke kunne ride – noget, der har fyldt næsten alt i hendes liv. Samtidig kæmpede hun med nåleangst, hvilket gjorde det svært at søge behandling.

Men Julie blev anbefalet at hive fat i mig – så det gjorde hun.

Efter nogle indledende samtaler og tests stod det klart, at hendes symptomer kunne pege på enten Karpal- eller Kubital Tunnel Syndrom. 

Når jeg behandler, handler det dog sjældent om den præcise diagnose. Det vigtigste er:

Hvor sidder problemet – og hvordan kan vi bedst støtte kroppen i at hele?

Allerede efter to behandlinger mærkede Julie markant lindring.

Efter yderligere tre behandlinger var smerterne væk – og hun er nu tilbage i sadlen og rider igen.

Samtidig oplevede hun, at hendes nåleangst blev mindre og mere håndterbar i takt med, at kroppen fik det bedre.

“Jeg mærker stort set intet til det længere,” fortæller hun. “Lasse har haft stor forståelse for min nåleangst og mentale udfordringer.”

At Julie valgte at dele sin rejse, betyder meget – ikke kun for mig, men også for dem, der måske lige nu sidder og kæmper med noget lignende.

💙 Måske giver den håb – måske spejler du dig i hendes historie.

TAGS

CATEGORIES

Blog

Comments are closed